Opis projektu i zadań
Erasmus+ PICEM - opis projektu i zadań
Cel projektu:
Celem projektu jest wdrożenie innowacyjnych metod dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów jak: matematyka, statystyka, ekonometria i badania operacyjne, dzięki wymianie doświadczeń z kadrą naukowo-dydaktyczną instytucji partnerskich.
Planowane działania:
- Analiza metod dydaktycznych stosowanych w ramach przedmiotów ścisłych jak: matematyka, statystyka, ekonometria i badania operacyjne w krajach partnerskich w Europie.
- Krótkoterminowe praktyki dydaktyczne nauczycieli akademickich w uczelniach tworzących konsorcjum projektowe.
- Opracowanie dokumentu pt. "Instrukcje wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych w środowisku uczelni", które będą służyć nauczycielom akademickim.
- Seminaria z partnerami projektu dotyczące stosowanych metod dydaktycznych, wymiana doświadczeń, analiza wyników osiąganych przez studentów przy wykorzystaniu różnych metod dydaktycznych.
- Wdrażanie innowacyjnych metod dydaktycznych i ich weryfikacja m.in. za pomocą wyników osiąganych przez studentów oraz wymiany doświadczeń nauczycieli akademickich.
- Modyfikacja dokumentu „Instrukcje wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych w środowisku uczelni” uwzględniająca doświadczenia dydaktyczne partnerów konsorcjum projektowego (wymiana doświadczeń).
- Przygotowanie i popularyzacja materiałów dydaktycznych typu: case study, prezentacje PPT, zalecane oprogramowanie, instrukcje, rekomendacje.
- Rozpowszechnianie doświadczeń – udział w konferencjach niezwiązanych z projektem.
Przewidywane rezultaty projektu:
- Raporty na podstawie analizy nowoczesnych metod dydaktycznych stosowanych w czasie realizacji przedmiotów ścisłych w krajach partnerskich w Europie.
- Materiały konferencyjne i seminaryjne.
- Instrukcja dotycząca innowacyjnych metod dydaktycznych oraz materiały dydaktyczne (instrukcje dla nauczycieli; sposoby wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych i innych podejść pedagogicznych).
- Innowacyjne materiały dydaktyczne: studia przypadków, prezentacje PPT, zalecane metody nauczania, oprogramowanie rekomendowane do stosowania.
- Seminarium omawiające wnioski z projektu.
- Propagowanie wniosków i dobrych praktyk na konferencjach niezwiązanych z projektem.