Profile naukowe promotorów

Profile naukowe promotorów

Dr Agata Borowska-Pietrzak

Tematyka badawcza:

  • Polityka Work Life Balance
  • Zarządzanie stresem zawodowym
  • Budowanie odporności mentalnej w środowisku pracy
  • Satysfakcja zawodowa jako wyznacznik dobrostanu
  • Strategie wellbeingu organizacyjnego w kontekście zaangażowania
  • Zarządzanie międzypokoleniowe

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Rola HR Biznes Partnera w organizacji
  • Znaczenie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym w budowaniu satysfakcji z pracy
  • Metody i formy motywowania pracowników na przykładzie zespołów zróżnicowanych pokoleniowo
  • Zastosowanie koncepcji FLOW w praktyce w kontekście pracowników dydaktycznych szkół podstawowych
  • Oczekiwania zawodowe pracowników zróżnicowanych pokoleniowo na współczesnym rynku pracy

Dr inż. Dorota Jendza

Tematyka badawcza:

  • Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa psychologicznego w zespołach/ organizacjach
  • Kulturowe orientacje i funkcjonowanie zespołów w różnych typach organizacji
  • Dopasowanie pracownika do organizacji/ zespołu/ lidera jako czynnik wpływający na motywację i zaangażowanie
  • Zmiana kompetencji kulturowych organizacji/ liderów/ zespołów
  • Kształtowanie poczucia sprawczości i wspólnotowości w relacji lider-zespół
  • Wspólnotowość i poczucie bezpieczeństwa psychologicznego w zespołach multikulturowych
  • Cechy osobowościowe pracownika/ lidera i ich związek w budowaniu zachowań organizacyjnych
  • Analiza związków między stylami kierowania a poczuciem sprawczości i wspólnotowości
  • Wpływ inteligencji emocjonalnej lidera na skuteczność zarządzania zespołem
  • Strategie radzenia sobie ze stresem organizacyjnym: analiza metod i ich efektywności
  • Diagnoza i interwencje zmniejszające ryzyko wypalenia zawodowego
  • Rola aspektu poznawczego jednostki w kształtowaniu zachowań organizacyjnych
  • Wpływ orientacji promocyjnej i prewencyjnej liderów na efektywność zespołu

Dr hab. Tomasz Kawka, prof. UG

Tematyka badawcza:

  • Wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacjach hybrydowych i zdalnych.
  • Ewolucja systemów wynagrodzeń w organizacjach nowej gospodarki – analiza porównawcza.
  • Rola kapitału ludzkiego w tworzeniu wartości dodanej instytucji kultury.
  • Kompetencje pracownika organizacji sztuk scenicznych
  • Model kwalifikacji lidera w organizacjach sportowych
  • Funkcja HR w realizacji usług sportowych
  • Motywowanie pracowników w kontekście zmian cywilizacyjnych i technologicznych.
  • Wpływ systemów motywacyjnych na zaangażowanie i satysfakcję pracowników.
  • Zastosowanie niestandardowych form zatrudnienia w przedsiębiorstwach.
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach sportowych – specyfika i wyzwania.
  • Postawy pokolenia Z wobec środowiska pracy i wyzwań organizacyjnych
  • Wpływ partycypacji finansowej na motywację i efektywność pracowników.
  • Rola kompetencji miękkich w redukcji stresu zawodowego i rozwoju zawodowego
  • Analiza efektywności systemów ocen pracowniczych w kontekście różnicowania wynagrodzeń.
  • Wyzwania w zarządzaniu różnorodnością pokoleniową na współczesnym rynku pracy
  • Modele zarządzania talentami w organizacji opartej na wiedzy.
  • Znaczenie technologii HR w podejmowaniu decyzji personalnych
  • Przyszłość systemów motywacyjnych w kontekście gospodarki 4.0.
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach non-profit – motywowanie i wynagradzanie.
  • Znaczenie strategii employer/boss branding w pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów.
  • Innowacyjne modele oceny i rozwoju kompetencji w środowisku pracy.
  • Elastyczność zatrudnienia jako element strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Wpływ cyfryzacji na systemy motywacyjne w organizacjach.
  • Controlling personalny jako narzędzie optymalizacji procesów ZZL.
  • Wpływ globalizacji na ewolucję funkcji personalnej w międzynarodowych organizacjach.
  • Zarządzanie międzypokoleniowe w kontekście efektywności pracy i transferu wiedzy.
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach rekrutacji i selekcji pracowników.
  • Digitalizacja zarządzania talentami w kontekście generacji Z i pokolenia Alfa.
  • Automatyzacja procesów HR jako wyzwanie i szansa dla współczesnych organizacji.
  • Rola lidera w kształtowaniu sprawności zespołu pracowniczego

Dr hab. inż. Piotr Sliż, prof. UG

Tematyka badawcza:

  • Zielone kompetencje w erze zrównoważonego rozwoju
  • Cyfrowe kompetencje w erze gospodarki cyfrowej
  • Rola pracownika i lidera w organizacji procesowej
  • Rola pracownika i lidera w organizacji procesowo-projektowej
  • Elastyczne struktury organizacyjne
  • Zarządzanie procesami biznesowymi
  • Koncepcja usprawnienia procesów biznesowych
  • Dojrzałość procesowa organizacji
  • Organizacja procesowo-projektowa
  • Koncepcja dwoistości (ambidexterity) w zarządzaniu organizacją
  • Zielone procesy i zielone zarządzanie procesami (Green BPM)
  • Technologie ICT

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Koncepcja usprawnienia procesu biznesowego na przykładzie organizacji produkcyjnej/handlowej/usługowej
  • Ocena poziomu dojrzałości procesowej z wykorzystaniem BPM MA na przykładzie organizacji X
  • Ocena poziomu dojrzałości procesowo-projektowej na przykładzie organizacji X
  • Ocena poziomu dojrzałości technologicznej na przykładzie organizacji X
  • Transformacja struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie X: od struktury funkcjonalnej do procesowej
  • Ocena potencjału implementacji AI w procesie obsługi klienta
  • Projekt architektury procesów w organizacji dwoistej

Dr hab. Piotr Walentynowicz, prof. UG

Tematyka badawcza:

W ostatnim okresie, na skutek dynamicznych zmian w otoczeniu, wzrastają wymagania odnośnie poziomu konkurencyjności, innowacyjności i sprawności funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Jak sobie poradzić z tymi problemami? Jak zarządzać współczesnymi przedsiębiorstwami, aby spełnić stawiane przed nimi wymagania? Na te i podobne pytania postarają się udzielić odpowiedzi uczestnicy niniejszego seminarium, gdzie w ramach pracy magisterskiej, skupiając się na wybranym temacie, będą rozwiązywać różnorodne problemy z obszaru zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. 

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Praktyczne i naukowe aspekty zarządzania strategicznego,
  • Praktyczne i naukowe aspekty zarządzania marketingowego,
  • Zarządzanie operacyjne i nowoczesne koncepcje z nim związane (zarządzanie produkcją, zarządzanie jakością, logistyka, organizacja i zarządzanie procesami gospodarczymi),
  • Zmiany organizacyjnie i restrukturyzacja,
  • Rozwój i ciągły rozwój (Continuous Improvement) współczesnych organizacji,
  • Motywowanie pracowników,
  • Podejmowanie decyzji menedżerskich,
  • Rozwiązywanie problemów organizacyjnych,
  • Praktyczna implementacja metod i technik współczesnego zarządzania (w tym technologii wchodzących w skład koncepcji Industry 4.0),
  • Nowoczesne koncepcje zarządzania (TQM – Total Quality Management, SixSigma, TBM – Time Based Management, TOC – Theory od Constraints, Kaizen, Lean Management, Outsourcing, Organizacja ucząca się, Podejście procesowe, Agile Organization itp.)
  • Zarządzanie projektami (Project Management),
  • Zachowania organizacyjne (ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania kulturą organizacyjną).

Dr Beata Wierzbicka

Tematyka badawcza:

  • Czynniki analizy strategicznej w przedsiębiorstwach oraz organizacjach sektora publicznego,
  • Style kierowania w organizacjach, rola lidera w zespole,
  • Elementy motywowania w pracy kierownika,
  • Problematyka marki
  • Elementy zarządzania i marketingu w sporcie,
  • Elementy zarzadzania i marketingu w turystyce
  • Unia Europejska  - korzyści i koszty funkcjonowania organizacji związane z obecnością Polski w strukturach UE

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Identyfikacja stylu zarządzania na podstawie przedsiębiorstwa X
  • Wynagrodzenia jako element systemu motywacji w przedsiębiorstwie.( na przykładzie).
  • Znaczenie czynników motywacyjnych dla kształtowania pozytywnych relacji wewnątrz firmy.
  • Rola marki w decyzjach zakupowych konsumentów na przykładzie marki X
  • Marketing w działalności klubu sportowego…X.
  • Promocja marki przez sport.
  • Mistrzostwa Świata/Europy w Piłce nożnej/siatkowej itp. / Olimpiada/ inna impreza sportowa o zasięgu globalnym w kreowaniu wizerunku miejsca.
  • Znaczenie sponsoringu jako narzędzia marketingowego w sporcie.
  • Zrównoważony produkt turystyczny jako wartość dla turystów, mieszkańców oraz społeczeństwa jako całości.
  • Oddziaływanie polityki Unii Europejskiej na rozwój sektora turystyki w UE i w Polsce.
  • Zarządzanie hotelem poprzez włączenie do oferty usługi SPA&Wellness.
  • Ocena skutków wdrożenia wybranych zmian w organizacji X.
  • Wykorzystanie funduszy unijnych w finansowaniu przedsiębiorczości na przykładzie (wybrane przedsięwzięcie w ramach konkretnego Programu Operacyjnego).
  • Koncepcja współpracy gmin przygranicznych – możliwości finansowania ze środków unijnych.

Dr hab. Piotr Wróbel, prof. UG

Tematyka badawcza:

  • Przywództwo
  • Kultura organizacyjna
  • Praca zdalna, praca hybrydowa, czterodniowy tydzień pracy
  • Komunikacja wewnętrzna, komunikacja elektroniczna
  • Wykorzystanie AI w procesach HR
  • Zachowania organizacyjne
  • Zarządzanie zmianami, restrukturyzacja
  • Zarządzanie organizacjami na różnych etapach rozwoju
  • Zarządzanie różnorodnością (DEI), kobiety w zarządzaniu, dyskryminacja w miejscu pracy
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 27. Marzec 2025 - 11:35; osoba wprowadzająca: Sylwia Białas Ostatnia zmiana: piątek, 4. Kwiecień 2025 - 23:22; osoba wprowadzająca: Sylwia Białas