Profile naukowe promotorów
Profile naukowe promotorów
Dr Agata Borowska-Pietrzak
Tematyka badawcza:
- Polityka Work Life Balance
- Zarządzanie stresem zawodowym
- Budowanie odporności mentalnej w środowisku pracy
- Satysfakcja zawodowa jako wyznacznik dobrostanu
- Strategie wellbeingu organizacyjnego w kontekście zaangażowania
- Zarządzanie międzypokoleniowe
Przykładowe tematy prac dyplomowych:
- Rola HR Biznes Partnera w organizacji
- Znaczenie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym w budowaniu satysfakcji z pracy
- Metody i formy motywowania pracowników na przykładzie zespołów zróżnicowanych pokoleniowo
- Zastosowanie koncepcji FLOW w praktyce w kontekście pracowników dydaktycznych szkół podstawowych
- Oczekiwania zawodowe pracowników zróżnicowanych pokoleniowo na współczesnym rynku pracy
Dr inż. Dorota Jendza
Tematyka badawcza:
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa psychologicznego w zespołach/ organizacjach
- Kulturowe orientacje i funkcjonowanie zespołów w różnych typach organizacji
- Dopasowanie pracownika do organizacji/ zespołu/ lidera jako czynnik wpływający na motywację i zaangażowanie
- Zmiana kompetencji kulturowych organizacji/ liderów/ zespołów
- Kształtowanie poczucia sprawczości i wspólnotowości w relacji lider-zespół
- Wspólnotowość i poczucie bezpieczeństwa psychologicznego w zespołach multikulturowych
- Cechy osobowościowe pracownika/ lidera i ich związek w budowaniu zachowań organizacyjnych
- Analiza związków między stylami kierowania a poczuciem sprawczości i wspólnotowości
- Wpływ inteligencji emocjonalnej lidera na skuteczność zarządzania zespołem
- Strategie radzenia sobie ze stresem organizacyjnym: analiza metod i ich efektywności
- Diagnoza i interwencje zmniejszające ryzyko wypalenia zawodowego
- Rola aspektu poznawczego jednostki w kształtowaniu zachowań organizacyjnych
- Wpływ orientacji promocyjnej i prewencyjnej liderów na efektywność zespołu
Dr hab. Tomasz Kawka, prof. UG
Tematyka badawcza:
- Wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacjach hybrydowych i zdalnych.
- Ewolucja systemów wynagrodzeń w organizacjach nowej gospodarki – analiza porównawcza.
- Rola kapitału ludzkiego w tworzeniu wartości dodanej instytucji kultury.
- Kompetencje pracownika organizacji sztuk scenicznych
- Model kwalifikacji lidera w organizacjach sportowych
- Funkcja HR w realizacji usług sportowych
- Motywowanie pracowników w kontekście zmian cywilizacyjnych i technologicznych.
- Wpływ systemów motywacyjnych na zaangażowanie i satysfakcję pracowników.
- Zastosowanie niestandardowych form zatrudnienia w przedsiębiorstwach.
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach sportowych – specyfika i wyzwania.
- Postawy pokolenia Z wobec środowiska pracy i wyzwań organizacyjnych
- Wpływ partycypacji finansowej na motywację i efektywność pracowników.
- Rola kompetencji miękkich w redukcji stresu zawodowego i rozwoju zawodowego
- Analiza efektywności systemów ocen pracowniczych w kontekście różnicowania wynagrodzeń.
- Wyzwania w zarządzaniu różnorodnością pokoleniową na współczesnym rynku pracy
- Modele zarządzania talentami w organizacji opartej na wiedzy.
- Znaczenie technologii HR w podejmowaniu decyzji personalnych
- Przyszłość systemów motywacyjnych w kontekście gospodarki 4.0.
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach non-profit – motywowanie i wynagradzanie.
- Znaczenie strategii employer/boss branding w pozyskiwaniu i utrzymaniu talentów.
- Innowacyjne modele oceny i rozwoju kompetencji w środowisku pracy.
- Elastyczność zatrudnienia jako element strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
- Wpływ cyfryzacji na systemy motywacyjne w organizacjach.
- Controlling personalny jako narzędzie optymalizacji procesów ZZL.
- Wpływ globalizacji na ewolucję funkcji personalnej w międzynarodowych organizacjach.
- Zarządzanie międzypokoleniowe w kontekście efektywności pracy i transferu wiedzy.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach rekrutacji i selekcji pracowników.
- Digitalizacja zarządzania talentami w kontekście generacji Z i pokolenia Alfa.
- Automatyzacja procesów HR jako wyzwanie i szansa dla współczesnych organizacji.
- Rola lidera w kształtowaniu sprawności zespołu pracowniczego
Dr hab. inż. Piotr Sliż, prof. UG
Tematyka badawcza:
- Zielone kompetencje w erze zrównoważonego rozwoju
- Cyfrowe kompetencje w erze gospodarki cyfrowej
- Rola pracownika i lidera w organizacji procesowej
- Rola pracownika i lidera w organizacji procesowo-projektowej
- Elastyczne struktury organizacyjne
- Zarządzanie procesami biznesowymi
- Koncepcja usprawnienia procesów biznesowych
- Dojrzałość procesowa organizacji
- Organizacja procesowo-projektowa
- Koncepcja dwoistości (ambidexterity) w zarządzaniu organizacją
- Zielone procesy i zielone zarządzanie procesami (Green BPM)
- Technologie ICT
Przykładowe tematy prac dyplomowych:
- Koncepcja usprawnienia procesu biznesowego na przykładzie organizacji produkcyjnej/handlowej/usługowej
- Ocena poziomu dojrzałości procesowej z wykorzystaniem BPM MA na przykładzie organizacji X
- Ocena poziomu dojrzałości procesowo-projektowej na przykładzie organizacji X
- Ocena poziomu dojrzałości technologicznej na przykładzie organizacji X
- Transformacja struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie X: od struktury funkcjonalnej do procesowej
- Ocena potencjału implementacji AI w procesie obsługi klienta
- Projekt architektury procesów w organizacji dwoistej
Dr hab. Piotr Walentynowicz, prof. UG
Tematyka badawcza:
W ostatnim okresie, na skutek dynamicznych zmian w otoczeniu, wzrastają wymagania odnośnie poziomu konkurencyjności, innowacyjności i sprawności funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Jak sobie poradzić z tymi problemami? Jak zarządzać współczesnymi przedsiębiorstwami, aby spełnić stawiane przed nimi wymagania? Na te i podobne pytania postarają się udzielić odpowiedzi uczestnicy niniejszego seminarium, gdzie w ramach pracy magisterskiej, skupiając się na wybranym temacie, będą rozwiązywać różnorodne problemy z obszaru zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem.
Przykładowe tematy prac dyplomowych:
- Praktyczne i naukowe aspekty zarządzania strategicznego,
- Praktyczne i naukowe aspekty zarządzania marketingowego,
- Zarządzanie operacyjne i nowoczesne koncepcje z nim związane (zarządzanie produkcją, zarządzanie jakością, logistyka, organizacja i zarządzanie procesami gospodarczymi),
- Zmiany organizacyjnie i restrukturyzacja,
- Rozwój i ciągły rozwój (Continuous Improvement) współczesnych organizacji,
- Motywowanie pracowników,
- Podejmowanie decyzji menedżerskich,
- Rozwiązywanie problemów organizacyjnych,
- Praktyczna implementacja metod i technik współczesnego zarządzania (w tym technologii wchodzących w skład koncepcji Industry 4.0),
- Nowoczesne koncepcje zarządzania (TQM – Total Quality Management, SixSigma, TBM – Time Based Management, TOC – Theory od Constraints, Kaizen, Lean Management, Outsourcing, Organizacja ucząca się, Podejście procesowe, Agile Organization itp.)
- Zarządzanie projektami (Project Management),
- Zachowania organizacyjne (ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania kulturą organizacyjną).
Dr Beata Wierzbicka
Tematyka badawcza:
- Czynniki analizy strategicznej w przedsiębiorstwach oraz organizacjach sektora publicznego,
- Style kierowania w organizacjach, rola lidera w zespole,
- Elementy motywowania w pracy kierownika,
- Problematyka marki
- Elementy zarządzania i marketingu w sporcie,
- Elementy zarzadzania i marketingu w turystyce
- Unia Europejska - korzyści i koszty funkcjonowania organizacji związane z obecnością Polski w strukturach UE
Przykładowe tematy prac dyplomowych:
- Identyfikacja stylu zarządzania na podstawie przedsiębiorstwa X
- Wynagrodzenia jako element systemu motywacji w przedsiębiorstwie.( na przykładzie).
- Znaczenie czynników motywacyjnych dla kształtowania pozytywnych relacji wewnątrz firmy.
- Rola marki w decyzjach zakupowych konsumentów na przykładzie marki X
- Marketing w działalności klubu sportowego…X.
- Promocja marki przez sport.
- Mistrzostwa Świata/Europy w Piłce nożnej/siatkowej itp. / Olimpiada/ inna impreza sportowa o zasięgu globalnym w kreowaniu wizerunku miejsca.
- Znaczenie sponsoringu jako narzędzia marketingowego w sporcie.
- Zrównoważony produkt turystyczny jako wartość dla turystów, mieszkańców oraz społeczeństwa jako całości.
- Oddziaływanie polityki Unii Europejskiej na rozwój sektora turystyki w UE i w Polsce.
- Zarządzanie hotelem poprzez włączenie do oferty usługi SPA&Wellness.
- Ocena skutków wdrożenia wybranych zmian w organizacji X.
- Wykorzystanie funduszy unijnych w finansowaniu przedsiębiorczości na przykładzie (wybrane przedsięwzięcie w ramach konkretnego Programu Operacyjnego).
- Koncepcja współpracy gmin przygranicznych – możliwości finansowania ze środków unijnych.
Dr hab. Piotr Wróbel, prof. UG
Tematyka badawcza:
- Przywództwo
- Kultura organizacyjna
- Praca zdalna, praca hybrydowa, czterodniowy tydzień pracy
- Komunikacja wewnętrzna, komunikacja elektroniczna
- Wykorzystanie AI w procesach HR
- Zachowania organizacyjne
- Zarządzanie zmianami, restrukturyzacja
- Zarządzanie organizacjami na różnych etapach rozwoju
- Zarządzanie różnorodnością (DEI), kobiety w zarządzaniu, dyskryminacja w miejscu pracy